Weekendje Knysna - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Ceciel Kip - WaarBenJij.nu Weekendje Knysna - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Ceciel Kip - WaarBenJij.nu

Weekendje Knysna

Door: Ceciel Kip

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

01 December 2013 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Donderdag middag zaten we bij onze Supervisor Rose en waren een beetje over koetjes en kalfjes aan het praten. Ze vroeg wat we gingen doen in het weekend, en wij zeiden met een zielig stemmetje ‘nothing’ .. ( de weekenden zijn hier nog niet zo denderend dat we elk weekend wat te doen hebben, maar als het goed is moet daar in december verandering in komen) Dus Rose vroeg aan ons waarom we er niet lekker een weekendje uit gingen. Gezellig met de dames naar Knysna! Judith en ik keken elkaar aan; ja waarom ook niet?? Even Kim en tessa vragen en dan kunnen we zo meteen nog gaan.

In de auto Richting de stage van Kim en Tessa, hebben we toch wel even goed na moeten denken hoe we ze nu gingen vragen om mee te gaan. We hadden allemaal al theorieën bedacht waarom ze wel eens thuis wilden blijven, maar gelukkig was het antwoord op onze vraag ‘ houden jullie van spontane acties’ ja. Tien minuten later waren we onderweg naar huis om onze spullen te pakken.

Zo gezegd zo gedaan, en nog geen uur later zaten we in de auto, voorbereid op een 4 uur durende auto rit richting Knysna. Paspoort/geld/rijbewijs CHECK, Zonnebrand CHECK en natuurlijk niet te vergeten Bikini CHECK. Het was een avontuurlijke heenreis, ik kon maar een half uur rijden want ik vond de weg te saai dus viel in slaap, Judith heeft een heel boek uitgelezen, Tessa heeft 2 afslagen gemist en Kim rijdt 100 km/u in de derde versnelling. Ik vond dat we moesten tanken ( we hadden nog 2 blokjes (100km) maar ik zag het al helemaal voor me dat we daar stonden aan de kant met een lege tank, we zagen een bordje met tankstation dus de eerste afslag eraf, 8 kilometer rijden je komt terecht in de middle of nowhere, maar er was wel een tankstation) Gelukkig kwamen we veilig en wel over in ons backpackers hostel. Door een heel leuk gastvrij stel werden we ontvangen in hun hostel op leisure island. Een eiland wat zo’n 5 minuutjes van Knysna ligt. Nadat we onze spullen hadden uitgepakt en ons zelf een beetje fatsoenlijk aan hadden gekleed, gingen we richting Knysna centrum om daar lekker uit eten te gaan. We hadden van een aantal mensen gehoord dat de Tapas bar erg goed was, dus gingen daar maar naar toe. Zelf vond ik het niet zo geweldig, want niets kan op tegen de tapas van Tante Annies. Daarna na het hostel terug gegaan en weer lekker in een stapelbedje geslapen!

De volgende ochtend hebben we ontbeten bij een super schattig restaurant op het andere eiland van Knysna. Daarna zijn we naar Waterfront gereden daar hebben we even de winkels bekeken en zijn we met de boot geweest. Voor 100R (€7,50) konden we een boottrip maken van een uur en kwartier in de lagoon van Knysna. Ze hadden ons dolfijnen en walvissen beloofd, maar die waren er natuurlijk niet. Vervolgens gingen we naar The heads dat is een heel er mooi plekje bij knysna, daar even rond gelopen en hebben daar lekker gelucht. Daarna hebben we lekker op het strand gelegen en heerlijk gegeten bij de pizzeria.
Zaterdag ochtend ging de wekker om 7 uur, op naar Wild Oats. Dit is een markt met allemaal soorten voedsel. Ook stonden er een aantal kraampjes met allemaal verschillende soorten souvenirtjes. Erg gezellig! Terug in Knysna gingen we even richting de shopping mall. Daar even rond gekeken en heb mezelf weer blij gemaakt met een super mooie tas!! S’avonds hebben we een gezellige braai ( BBQ) gehad in het hostel samen met het leuke stel en onze Duitse vriend. Vanochtend vroeg zijn we op tijd weer richting ‘huis’ gereden.

xoxox Ceciel

• 04 December 2013 - 19:56

Ria:

Hé Ceciel, mooi verhaal weer.
    Houdt Tante Annie's met de lekkere tapas maar goed in gedachten, we komen er vast wel weer met onze familie. Ruud zal het ook heerlijk vinden om na z'n reis weer met de familie uit eten te gaan dus je weet maar nooit.
    Wat was het bijzonder om jou en Ruud via Skype en FaceTime te zien communiceren.
    Dit zijn mooie momenten en hiervan moet je genieten.
    Blijf schrijven!

Ria