Long time no see - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Ceciel Kip - WaarBenJij.nu Long time no see - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Ceciel Kip - WaarBenJij.nu

Long time no see

Door: Ceciel Kip

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

19 December 2013 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Even een kleine update voordat het reizen gaat beginnen!

Morgen ochtend komen pap en mam hier ( eindelijk!!) aan het in het zonnige Kenton on sea, we zullen de eerste dagen verblijven in Sebumo Tude lounge. Tessa, één van mn huisgenootjes, zit er nu en zegt dat het echt geweldig is!! Ben dus heel benieuwd.

Zondag reizen we door naar Knysna, we zullen hier als het goed is bij mensen in de township slapen. Ben heel benieuwd hoe dat is, want ik heb tot nu toch alleen nog maar gewerkt in de township. Ook is deze township veel groter dan de township hier.

Vervolgens reizen we verder richting Mosselbay, we verblijven daar in botlierskop. Met kerst zitten we in ‘De rust’ in de madi madi karoo safari lodge, voor de mensen die het willen opzoeken op internet, het is de moeite waard. Eind december zitten we 3 dagen in Kaapstad, en zullen we op de 29ste door het binnenland van Zuid Afrika terug reizen naar Port Elizabeth. We doen daar ook nog een aantal verschillende plekken aan, we gaan bijvoorbeeld naar de wijnvelden en zullen in en rondom Oudtshoorn verblijven. Vervolgens rijden we door naar Kirkwood, dit is een plaats dichtbij Addo elephant park. We verblijven hier tot 3 januari en dan is de vakantie alweer voorbij. Maar daar wil ik nu nog niet aan denken, de vakantie moet immers nog beginnen!

Als ik terug ben in Kenton, ben ik nog een maand in Zuid-Afrika. We willen nog een paar uitstapjes maken, naar bijvoorbeeld Durban. Ook heb ik nog steeds op het lijstje staan dat ik wil skydiven.. maar ik weet niet of de portemonnee het toe staat… Maar er moet natuurlijk ook nog gewoon stage gelopen worden en de school opdrachten worden ook niet vanzelf gemaakt!
Op stage gaat het ook erg goed! Het ‘loopt’ nu eindelijk heel goed, en elke dag hebben we een stuk of 20/30 kinderen. Judith en ik zijn vaak bezig om creatieve activiteiten voor te bereiden, die de kinderen vervolgens kunnen maken. Heel UVIWE is nu versiert met kerstdecoraties en dingetjes, super schattig! De kinderen vinden ons ook nog steeds heel erg interessant, ze kunnen zo een uur of 2 om de tafel staan, en alleen maar kijken wat we doen. Morgen hebben we een kleine kerstviering en zullen de kinderen allemaal een presentje meekrijgen naar huis!


Ook heb ik de afgelopen weken 2 waanzinnige pakketten gekregen met speelgoed en een doos vol met kleren! Zoooo gelukkig werd ik ervan!! Leek net een klein kind, en liep de hele dag met een big smile op mn gezicht We hebben een deel van het speelgoed al naar UVIWE gebracht, de kinderen keken hun ogen uit. Als ik terug ben van het reizen, ga ik samen met Rose (mijn stage begeleidster) de kleding allemaal uitzoeken, en er geschikte gezinnen voor zoeken. Ben heel benieuwd hoe dat gaat, want er zijn heel veel mensen die extra kleding nodig hebben. Ik weet niet wie er allemaal wat gebracht hebben. Maar heel erg bedankt!!

Verder wordt het hier in Kenton erg druk met toeristen uit de grote steden. Het weer is nu al een aantal dagen heel mooi weer, zo rond de 20-25 graden! Met mij gaat het verder ook allemaal goed, en heb stiekem wel een beetje zin om weer naar Oldenzaal te gaan!

Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden als ik internet heb, dit worden waarschijnlijk berichtjes op facebook!

Tot snel xxx

  • 19 December 2013 - 21:13

    Kim:

    Heeel veel plezier met je ouders deze weken ceciel! Geniet van het prachtige afrika!!!

  • 19 December 2013 - 21:41

    Desiree:

    Heeeeel veel plezier met zijn 3 en!!!! Lieve groet

  • 20 December 2013 - 16:23

    Charlotte En Paul:

    Hallo Ceciel,
    Fijn om te lezen dat jij je kunt verheugen op de komst van je ouders. Het is wel een hele tijd dat jullie elkaar niet in het echt gezien hebben. Geniet van de vakantie daar in Zuid Afrika. De lodges die jullie bezoeken zien er mooi uit. Je maakt ons wel jalours. Wij brengen de Kerst door in een park van Landal en hebben daar veel zin in. Merry Merry Christmas.
    groet van Charlotte en Paul en natuurlijk weer dikke knuffels van Runner en Floris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Stage Zuidafrika

Stage Zuidafrika

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2014

Op naar Nederland

16 Januari 2014

17 days to go!

04 Januari 2014

Reizen door Zuid-Afrika

19 December 2013

Long time no see

01 December 2013

Weekendje Knysna
Ceciel

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 7492

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Stage Zuidafrika

Landen bezocht: