I LOVE CAPETOWN <3 - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Ceciel Kip - WaarBenJij.nu I LOVE CAPETOWN <3 - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Ceciel Kip - WaarBenJij.nu

I LOVE CAPETOWN <3

Door: Ceciel Kip

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

27 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Halllooooo,

Donderdag ochtend vertrokken we richting Port Elizabeth om daar Niek op te pikken. Na een kop koffie en een lekker broodje vervolgden we onze reis richting Bloukrans, gezellig met zn 3en knus op de achterbank!

Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we aan in ons hostel. The wild spirit, een hostel in de middle of nowhere in de Crags. Een leuk hostel waar ze werkelijk alles recyclen. Even de spullen uitgepakt en toen maar weer in de auto gestapt richting de bloukrans bridge.

Daar eenmaal aangekomen waren we allemaal zeker dat we gingen springen. Nadat we ons ingeschreven hadden, en tuigje hadden gekregen gingen we over de bridge walk naar het platform waarvan we af gingen springen. We werden hartelijk ontvangen op de brug en de muziek stond hard aan, om alle zenuwen weg te nemen. We waren met een groep van ongeveer 15 mensen, je werd naar voren geroepen als je aan de beurt was. Toen werd ik eindelijk geroepen dat ik aan de beurt was, daar zat ik dan op een bankje te wachten tot ze al het spul vast hadden gemaakt om mijn voeten, ik mocht omstaan en werd naar de rand getild…………….. ik had mezelf nog zo voorgenomen dat ik niet naar beneden zou kijken maar dat is mislukt en alles in mijn lichaam zei ; Ceciel ga hier weg, je gaat dit niet overleven O my god wat hoog; 216 meter kijk je naar beneden en die beste mannen zeggen doodleuk jump!! Het eerste wat ik zei was NO!! En toen voordat ik het wist vloog ik als een vogel door de lucht en dacht ik OMGOMGOMG ik heb het gewoon gedaan. Na een paar keer heen en weer vliegen hang je dan zo’n 60 meter boven de boomtoppen, het enige waar ik aandacht was, als die dingen aan mn enkels het nu begeven, leef ik dan nog? Na een minuutje (lijkt wel een uur) op de kop hangen en vertrouwen dat alles goed blijft gaan, hoor je dan eindelijk ‘Hello, how are you’ ?? Daar was mijn reddende engel die mij veilig weer omhoog ging brengen. Na een beetje onhandig zijn (in de knoop zitten met het touw) ging ik samen met mn vriend weer naar het platform. Daar lag ik dan op het platform en ik was zo blij; ik heb iets gedaan wat ik al een lange tijd wilde, ik zit nu hier op het platform en ik leef nog!!!! Ik wist niet waar ik het moest zoeken en kon niet meer stoppen met lachen, ik zat vol met adrenaline!! Ik voelde me best wel stoer 

Nadat iedereen was gesprongen en we weer terug waren bij de receptie, konden we de film en foto's zien. Ik heb ze gekocht en probeer het filmpje binnenkort op facebook of youtube te zetten.

Terug bij het hostel hebben we lekker lasagne gegeten en genoten van het uitzicht en vonden het toen maar een goed idee om te gaan slapen. Ik lag gezellig met de jongens op een dorm, ik had gehoopt dat ik niet zou gaan slaapwandelen .. maar helaas werd ik midden in de nacht wakker op de badkamer met het idee van wat doe ik hier ?? …. En ja één van de jongens was wakker en vroeg maar even wat ik allemaal aan het doen was…

De volgende ochtend vertrokken we richting Kaapstad, een mooie route om te rijden wat je hebt veel verschillende landschappen. Na een lange reis kwamen we dan eindelijk aan in Kaapstad. Lekker wat gegeten en daarna op Judith, Inge en Nicol gewacht tot hun ook kwamen in het hostel. Daarna gezellig nog wat gedronken op longstreet en vervolgens heerlijk mn stapelbedje in gekropen.

Zaterdagochtend, was de tafelberg vrij, er waren geen wolken dus besloten maar om de tafelberg te gaan bezoeken. Eenmaal boven aangekomen was het uitzicht schitterend, Wow wat een mooie stad.
Na een uurtje rond gewandeld te hebben namen we de rode hop on hop off bus om de stad te verkennen, we gingen richting campsbay, Waterfront, district 6, the castle of good hope, en we zijn uitgestapt bij de greenmarket, een souvenirs markt met heeel veel kraampjes.

Zondag: omdat we zaterdag een beetje laat op de markt waren wilden we graag nog een keer naar de greenmarket om nog een keer rond te kijken. Daarna gingen we naar Waterfront, eerst lekker gegeten en daarna even het winkelcentrum geweest, hallo Zara en Mango wat was ik blij om jullie even weer te zien.

Maandag hebben we de Baz bus peninsula tour gedaan, we zijn begonnen in Hout bay harbour, daar zijn we op een boot geweest om zeehonden te spotten. Een kwartiertje varen en daar op de rotsen lagen ze lekker te zonnen!
Vervolgens gingen via Chapman’s Peak richting boulders beach waar de pinguïns zijn, ik vond het persoonlijk een beetje een teleurstelling, het leek net of de pinguïns daar gewoon neer gezet waren voor een toeristische attractie. En werden trouwens ook 3 bussen chinezen losgelaten. Die chinezen zie je ook echt overal en ze zien Zuid Afrika alleen maar door hun camera want ze maken letterlijk en figuurlijk overal foto’s van. Toen gingen we verder naar Cape Point Nature Reserve. We gingen een klein stukje mountainbiken en naar cape point en vervolgens naar cape of good hope.

Dinsdag zijn we naar castle of good hope geweest en naar de company gardens. Het kasteel vond ik een beetje tegen vallen omdat er vrij weinig te zien was. De company gardens is een soort tuin met heel veel verschillende bomen en heel veel eekhoorns die nergens meer bang voor zijn.

Woensdag zijn Niek, Hans en ik naar lions head gegaan, een lange leuke wandeling tot aan de top. En het uitzicht was ook weer fantastisch!! Later zijn we naar planetarium en het natuur historisch museum geweest.

Donderdag en tevens onze laatste dag zijn we lekker naar het strand geweest in campsbay. S ’avonds lekker gegeten bij de fat cactus (mexicaan, waar we wel 4 keer uit eten zijn geweest) en daarna cocktails gedronken. Vervolgens zijn we in een homo bar terecht gekomen, waar ze ons niet echt thuis voelden en maar snel weer zijn vertrokken..

Deze week ben ik echt verliefd geworden op Kaapstad en ben heel blij dat ik over anderhalve maand weer ga!

Vrijdag zijn we vertrokken richting Mosselbay, daar even wat gegeten en toen lekker gaan slapen, toen we de volgende dag weer weg wilden rijden deed de auto het niet… Maar gelukkig wisten de jongens wat ze moesten doen en waren ze de auto op gang aan het drukken. We konden onze reis naar Kenton afmaken!


  • 27 Oktober 2013 - 17:14

    Daniek:

    Ik kreeg kippenvel bij dat bungeejump gedeelte, zo gaaf!!

  • 27 Oktober 2013 - 18:22

    Lucienne:

    Wat heb je veel meegemaakt de afgelopen week. Goed dat je al op voor-reisje bent geweest; dan kunnen we onze tijd in Kaapstad straks goed besteden <3. De foto's vind ik fantastisch.

  • 27 Oktober 2013 - 18:37

    Anja Van Der Werf:

    Idd schitterende foto's Ceciel! Het bungeejumpverhaal...enorm stoer, maar geef mijn portie
    maar aan Fikkie...
    Ik blijf jaloers, herken zoveel...
    Ik moet echt een keer terug!!!!
    Ik wens je heel veel plezier, maar dat komt wel goed, daar twijfel ik niet aan!!!

  • 27 Oktober 2013 - 18:59

    Rianne TB:

    Mooi verhaal weer Ceciel!
    En superstoer dat je gesprongen bent!
    Veel plezier en geniet!!!

    Liefs,
    Rianne

  • 27 Oktober 2013 - 22:25

    Desiree:

    Opnieuw genieten van je verhaal Ceciel. Gijs heeft net onze Afrika foto's op mijn comp terug gezet. oh ik wil ook weer terug!!!! Geniet en blijf schrijven. Lieve groet, Desiree

  • 28 Oktober 2013 - 10:43

    Ria:

    Wat een mooi verhaal met veel spannende momenten. Dat bungeejumpen heb je maar mooi gedaan Ceciel, menigeen durft op het laatste moment niet te springen.
    Leuk dat je zoveel dingen onderneemt en in december weer met je ouders naar Kaapstad.
    Blijf genieten en succes met je stage.
    Groetjes, Ria

  • 28 Oktober 2013 - 11:29

    Charlotte:

    Wat heb je weer een uitgebreid verhaal geschreven over al je belevenissen. Super gaaf dat je de grote sprong in het diepe gewaagd hebt. Petje af. Dikke knuffel Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Stage Zuidafrika

Stage Zuidafrika

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2014

Op naar Nederland

16 Januari 2014

17 days to go!

04 Januari 2014

Reizen door Zuid-Afrika

19 December 2013

Long time no see

01 December 2013

Weekendje Knysna
Ceciel

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7500

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Stage Zuidafrika

Landen bezocht: